Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι

 Η αντίδραση των πρυτάνεων και άλλων πανεπιστημιακών παραγόντων στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο κάνει ολοφάνερους τους λόγους για τους οποίους εδώ και δεκαετίες τα ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται σ' αυτό το πρωτοφανές χάλι.

Το μόνο που ενδιαφέρει τους τύπους αυτούς είναι να λυμαίνονται τίς πιστώσεις των ιδρυμάτων παράγοντας ελάχιστο ή καθόλου έργο.

Γι' αυτό αντιδρούν στη θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής και στη διαγραφή των αιώνιων φοιτητών. Ανησυχούν μή πάει και χάσουν τους πελάτες τους.

Δέν θέλουν την αστυνομία και θέλουν να φυλάνε οι ίδιοι το πανεπιστήμιο. Τί έκαναν γι' αυτό 40 τόσα χρόνια;; Πόσες φορές μπόρεσαν να προστατέψουν την δημόσια περιουσία αλλά και την ελευθερία του λόγου;; Καμία!

Να υπογράφουν δηλώσεις υπέρ του Κουφοντίνα, ξέρουν. 

Αίσχος κύριοι "πρυτάνεις". Αίσχος!

Ελπίζω να γνωρίζετε ως εκ της θέσεώς σας οτι ο σεβασμός σε πρόσωπα ή θεσμούς κατακτάται. Δέν χαρίζεται, ούτε είναι δεδομένος, ούτε αυταπόδεικτος, ούτε κληρονομείται.

Κατακτάται μέρα με τη μέρα και ώρα με την ώρα με σκληρή δουλειά.

Και σείς όλα αυτά τα χρόνια μετρηθήκατε, ζυγιστήκατε και βρεθήκατε ελλειπείς. εξαιρετικά ελλειπείς, όπως εύστοχα γράφει ο Πάσχος Μανδραβέλης.

Είναι όλοι οι πανεπιστημιακοί έτσι; Όχι, μάλλον είναι οι λιγώτεροι. Ευθύνες όμως έχουν και όλοι οι υπόλοιποι, άξιοι κατά τα λοιπά πανεπιστημιακοί δάσκαλοι που ανέχονται αυτή την κατάσταση. Και είναι πολλοί αυτοί. Πιστεύω οτι είναι η πλειοψηφία.

Η ναζιστική μηχανή δέν αποτελείτο μόνο από τον Χίτλερ και τους πέριξ αυτούς γνωστούς συνεργάτες του, αλλά και από εκατοντάδες χιλιάδες ακόμα γερμανούς που στήριξαν ποικιλοτρόπως το καθεστώς αφού αυτό εξέφραζε τίς ποιό σκοτεινές σκέψεις τους.

Σκληρός ο παραλληλισμός, αλλά έτσι είναι.

Ελπίζω η σημερινή κυβέρνηση να έχει τα κότσια να προχωρήσει μέχρι τέλους, να κάνει την υπέρβαση και να καθαρίσει την κόπρο του Αυγεία.

Ήδη βιώνουμε τους καρπούς της Παιδείας της δεκαετίας του '80. Την αρχή της ήσσονος προσπάθειας. Απόφοιτοι πανεπιστημίων που δέν μπορούν να συντάξουν ένα απλό κείμενο να διατυπώσουν τη σκέψη τους.

Αυτά ως πρός την εκπαίδευση.

Για την πραγματική Παιδεία, αυτή που ολοκληρώνεται στο Γυμνάσιο, θα επανέλθουμε.

ΥΓ: Φαίνεται άδικη η απόδοση ευθύνης και στους άξιους πανεπιστημιακούς. Όμως, δέν αναφερόμαστε σε συνδικάτο εργατών λιμένος αλλά σε ανθρώπους της υψηλότερης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Άν δέν μπορούν αυτοί να αποτελούν πρότυπο ελεύθερου Πολίτη, τότε ποιοί μπορούν;;


Δεν υπάρχουν σχόλια: