Ο καθηγητής Βασίλης Γούναρης δημοσίευσε στην Καθημερινή της περασμένης Κυριακής αυτό το άρθρο:
https://www.kathimerini.gr/opinion/561429961/anotati-ekpaideysi-choris-glossiki-eparkeia/
Είναι αλήθεια ανατριχιαστικό το συμπέρασμα του καθηγητή: «...μόλις αποχωρήσει και η τελευταία γενιά που αντιλαμβάνεται τον γλωσσικό αναλφαβητισμό ώς μειονέκτημα. Οι επόμενες θα θρηνήσουν με emoticons.»
Η επικοινωνία των ανθρώπων της παλαιολιθικής εποχής, όπως μαρτυρούν οι αρχαιολόγοι, γινόταν με εικονίδια. Με emoticons δηλαδή.
Ο πολιτισμός αναπτύχθηκε μόνο μετά την ανακάλυψη της γραφής, και κυρίως λόγω αυτής.
Η διακίνηση των ιδεών, η ανάπτυξη της τεχνολογίας, όλα στηρίζονται στη γραφή.
Ποιά η μοίρα των τεχνών, της λογοτεχνίας, της Ψυχαγωγίας δηλαδή με την αρχική και ακριβή έννοια του όρου;
Η αρχή της «ήσσονος προσπάθειας» δέν είναι ελληνική ιδιαιτερότητα. Είναι εγγενής ιδιότητα του ανθρώπου η οποία αναπτύσσεται όσο δέν συναντά αντίρροπες δυνάμεις.
Θα επιστρέψουμε λοιπόν στην παλαιολιθική εποχή;;
Το διάσημο πανεπιστήμιο του Πρίνστον, υποβάθμισε (σε επίπεδο κατάργησης) τίς ελληνικές και λατινικές σπουδές στον βωμό της προσέλκυσης φοιτητών που δέν έχουν όρεξη να κουραστούν πολύ.
Θέλουν δηλαδή να αποκτήσουν γρήγορα ωφέλιμη γνώση που ζητά η «αγορά».
Είναι αποκαρδιωτικό να ακούς σοβαρούς καθηγητές να συνηγορούν στην μείωση της γνώσης.
Έγραφε τίς προάλλες ο Νίκος Μαραντζίδης με αφορμή το μέτρο καθορισμού μιάς κάποιας βάσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, ότι «...οι φοιτητές μας εφ’ όσον ήταν ικανοί να μπούν είναι ικανοί και να βγούν από το πανεπιστήμιο.»
Μα η εισαγωγή με βαθμό δύο (2), δηλαδή επί της ουσίας με λευκή κόλα, συνιστά ικανότητα;;
Έλεος κ. καθηγητά!
Σημερινοί διπλωματούχοι μηχανικοί ανωτάτης εκπαιδεύσεως αδυνατούν να διαβάσουν και να κατανοήσουν ένα νομοθέτημα της δεκαετίας του 60. Ας μήν πώ τί γίνεται με τα διατάγματα του ’20 και του ’30...
Αδυνατούν να συντάξουν ένα κείμενο μισής σελίδας για να εκφράσουν σωστά και με σαφήνεια μιά σκέψη, μιά άποψη, ή και μιά απλή τεχνική έκθεση.
Αλλά δέστε και κείμενα νόμων και διαταγμάτων που εκδίδονται σήμερα. Κακή σύνταξη που αδυνατεί να αποδώσει το νόημα της διάταξης, ακόμη και ορθογραφικά λάθη.
Προφανής ο λόγος: Τα στελέχη της σημερινής διοίκησης είναι ο καρπός της παιδείας της μεταπολίτευσης, του συνθήματος «όχι στα ματωμένα γραπτά».
Φαντάζομαι τους καρπούς της σημερινής παιδείας των emoticons μετά 40 ή 50 χρόνια.
Ευτυχώς δέν θα ζώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου